اخبار سرکلانتری‌های پایتخت؛

از دستگیری شرور مسلح تا کشف ۱۰ میلیارد دخانیات قاچاق 

کلانتری‌ها نوک پیکان مقابله با مجرمان هستند و امنیت را در سراسر کشور تامین می‌کنند. در این بسته خبری مهم‌ترین اخبار کلانتری‌های تهران را مرور می‌کنیم.
کد خبر: ۶۷۵۶۷۷
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۳:۴۱ - 29June 2024

گروه اجتماعی دفاع‌پرس: امنیت بستر مناسب فعالیت‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی است؛ یکی از ارکان‌های اصلی برقرای امنیت داخلی فرماندهی انتظامی کل کشور است که همواره با اشراف اطلاعاتی و اقدامات به موقع در تمامی صحنه‌ها توانسته هنجارشکنان و قاچاقچیان کالا را به زانو درآورد. در این میان کلانتری‌ها در خط مقدم مقابله با سارقین است.

از دستگیری شرور مسلح تا کشف ۱۰ میلیاردی دخانیات قاچاق 

در ادامه اخبار سرکلانترهای پایتخت را می‌خوانید:

زندان مقصد نهایی زورگیران

سرهنگ «کیومرث حسنوند» سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران در تشریح این خبر بیان داشت: در پی تماس دو شهروند با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰، اعلام کردند، در خیابان «جردن» تهران در حال تردد بودند که دو نفر سارق حدودا ۱۸ ساله با یک دستگاه موتور سیکلت، تلفن همراه آنان را به سرقت برده اند.

وی گفت: با حضور ماموران تیم عملیات کلانتری ۱۰۳ گاندی و با بررسی دوربین‌های مداربسته اطراف محل سرقت، ماموران کلانتری، موفق به شناسایی هویت سارقان شدند و مشخصات آنها رابه تمامی واحد‌های گشت اعلام کردند.

سرهنگ حسنوند اضافه کرد: دریک عملیات منسجم پلیسی، در کمتر از یک ساعت بعد ماموران کلانتری موفق شدند سارقان را در محدوده اتوبان مدرس مشاهده و برای دستگیری متهمان وار عمل شدند.

این مقام انتظامی افزود: متهمان با مشاهده ماموران پلیس به سرعت از محل متواری و پس ازتعقیب و گریزی کوتاه با هوشیاری و درایت و اجرای طرح مهارموفق به دستگیری متهمان شدند.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: از سارقان دو عدد تلفن همراه که به تازگی به سرقت رفته بود کشف شد، که به همراه متهمان به کلانتری منتقل شدند.

وی افزود: متهمان در پی جوئی‌های انتظامی به جرم خود مبنی بر سرقت تلفن همراه به شیوه زورگیری به همراه همدست خود اعتراف کردند و با تکمیل پرونده متهمان روانه دادسرا شدند.

سرهنگ حسنوند به شهروندان توصیه کرد: در معابر و ساعات خلوتی، نسبت به اطراف خود هوشیار باشند و سعی کنند که در معابر عمومی از هندزفری استفاده کنند.

کشف ۱۰ میلیارد دخانیات قاچاق 

سرهنگ کارآگاه «مهدی افشاری» رئیس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ توضیح داد: با انجام اقدامات فنی و پلیسی ماموران این پلیس موفق به توقیف یک دستگاه خودروی شوتی حامل سیگار خارجی قاچاق در محدوده «نازی آباد» تهران شدند.

وی به توقیف خودرو و آغاز تحقیقات پلیسی اشاره کرد و عنوان داشت: بررسی‌های اولیه نشان از این داشت خودروی کالای قاچاق را از استان‌های غربی کشور بارگیری و به تهران انتقال داده است. 

افشاری افزود: در این عملیات ۴۵۰ هزار نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و در این رابطه یک متهم دستگیر شد.

این مقام پلیسی بابیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال کشف شده را بیش از ۱۰ میلیارد ریال اعلام کرده اند، از شهروندان درخواست کرد درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکارکالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

ناکامی، مزد مقابله با پلیس

سرهنگ «محمدرضا موسوی» سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در تاریخ ۶ تیر ماه ماموران کلانتری ۱۱۹ مهرآباد در سطح حوزه استحفاظی در حال گشت‌زنی بودند که به یه دستگاه موتورسیکلت با یک راکب و ترک نشین که در حال پرسه زنی بودند مشکوک شده و آن‌ها را تحت نظر می‌گیرند.
 
سرهنگ موسوی ادامه داد: متهمان پس از دقایقی کنار یک خودرو پارک نموده و شروع به بررسی آن کردند. در لحظه‌ای که متهمان تصمیم به باز کردن درب خودرو گرفتند، ماموران گشت بلافاصله وارد عمل شدند. 

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت تصریح کرد: متهمان با رویت ماموران درجا اقدام به فرار نمودند و با سرعت بالا متواری شدند، ماموران کلانتری فرمان ایست صادر کردند ولی متهمان بدون توجه به دستورات به راه خود ادامه دادند. پس از مدتی تعقیب و گریز با ایجاد طرح مهار موفق به متوقف کردن موتورسیکلت شدند که ترک نشین از موتورسیکلت پیاده شده و اقدام به فرار کرد و راکب با یک قبضه سلاح سرد به ماموران حمله ور شد. ماموران پلیس با استفاده از قانون به کارگیری سلاح متهم را زمینگیر و دستگیر کردند.

این مقام انتظامی خاطر نشان کرد: در بررسی اولیه از کوله پشتی متهم تعداد ده دستگاه ضبط خودرو، یک عدد ادکلن گران قیمت، ابزار و ادوات سرقت کشف شد. متهم جهت کشف جرائم احتمالی دیگر به کلانتری انتقال داده شد.

وی افزود: در بررسی سوابق متهم مشخص شد که از سارقان سابقه دار می‌باشد و به ۱۵ فقره سرقت مشابه اعتراف کردد که در این خصوص پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی تحویل داده شدند. دستگیری همدست وی در دستور کار پلیس قرار دارد.

سرکلانتر پنجم پلیس پیشگیری پایتخت در پایان به شهروندان توصیه کرد، خودرو‌های خود را به تجهیزات ایمنی از قبیل قفل و دزدگیر مجهز نموده و از قرار دادن اشیا قیمتی و مدارک داخل خودرو خودداری کنید.

غافلگیری ۲ سارق منزل در قیطریه

سرهنگ «صادق ضرونی» سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت، در تشریح این خبر بیان داشت: در پی اجرای طرح ارتقا امنیت اجتماعی، تیم عملیات کلانتری ۱۰۱ تجریش در حال گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی بودند که گزارشی شامل سرقت منزل به دست آن‌ها رسید.

این مقام انتظامی به اقدامات پیش دستانه پلیس و آمادگی هر چه تمام‌تر ماموران کلانتری اشاره کرد و گفت: ماموران سریعا به محل اعزام شده و سارقان را به همراه کیسه‌ای در دست مشاهده و در یک عملیات غافلگیرکننده متهمان را دستگیر کردند.

سرهنگ ضرونی ادامه داد: در بازرسی اولیه متهمان آلات و ادوات حرفه‌ای سرقت کشف شد و سارقان را به کلانتری منتقل نموده و کشف جرائم احتمالی و شناسایی مالباختگان در دستور کار پلیس قرار گرفت.

سرکلانتر یکم پلیس پیشگیری پایتخت افزود: متهمان ۵۲ و ۴۴ ساله دارای سابقه سرقت بوده و جهت سیر مراحل قانونی بهمراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ صادق ضرونی به شهروندان توصیه نمود: با ارتقای سیستم امنیتی اماکن خصوصی با نصب دوربین‌های مداربسته و دزدگیر امکان سرقت را به حداقل برسانند. 

شرور مسلح دستگیر شد

سرهنگ «رضا صادقی پور» سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت اظهار داشت: در پی گزارش عربده کشی و اخلال در نظم عمومی توسط یکی از اراذل و اوباش در خیابان «سهروردی» تهران ماموران کلانتری ۱۰۴ عباس آباد برای بررسی موضع بلافاصله به محل اعزام شدند.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: پس از حضور ماموران در محل و مشاهده متهم، در ابتدا وی را به آرامش دعوت شد و متهم بی توجه به دستورات پلیس، به قدرتمانی ادامه و سپس از محل گریخت.

سرهنگ صادق پور در ادامه افزود: پس از مدتی تعقیب و گریز متهم زمینگیر و دستگیر شد.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در بررسی‌های اولیه از متهم یک قبضه سلاح گرم کمری با فشنگ جنگی و مقداری مواد مخدر از نوع تریاک از متهم کشف شد. متهم به کلانتری ۱۰۴ عباس آباد منتقل شده و به جرم خود مبنی بر اخلال در نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت اعتراف کرد.

سرکلانتر یازدهم پلیس پیشگیری پایتخت از شهروندان درخواست کرد، در صورت مشاهده هرگونه فعالیت که موجب برهم خوردن نظم عمومی و ایجاد رعب و وحشت می‌شود بلافاصله با ۱۱۰ تماس گرفته و گزارش دهند.

انتهای پیام/ 241

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار